• A Political Representation of the Lebanese Civil War: De Niro’s Game as Minor Literature
  • Déracinement, hybridité et caméléonage dans les films Europa, Europa, d’Agnieszka Holland et Va, vis et deviens, de Radu Mihaileanu
  • Transcultural gestures: Choreographing hybridity in Sidi Larbi Cherkaoui’s zero degrees
  • Genres of Law: Conventions of the Western and Institutional versus Personal Laws in Patrick deWitt’s The Sisters Brothers
  • Out of Nation-Zone Essayist: Authorship and Authority in Dubravka Ugrešić’s Europe in Sepia
  • Child Poverty and Pedagogical Culture: A Conflict Analysis and Intervention Design
  • Poland’s Cinematic Canon and Pawlikowki’s Ida—Breaking the Mold?
  • Conflit et Pour-Autrui dans le théâtre de Yasmina Reza
  • Women Riding Astride: Freedom and Mobility in the Nineteenth Century
  • Représentation de l’espace postcolonial dans « Azur et Asmar » de Michel Ocelot
  • Prise de conscience d’une corporéité et ses effets sur l’identité sexuelle : Une étude du roman Avoir un corps de Brigitte Giraud et Journal d’un corps de Daniel Pennac
  • Paul ou la figuration de l’identité québécoise
  • L’Autre rwandais : fondements politiques du génocide au Rwanda et impensé colonial chez Gil Courtemanche
  • Translating an “inward wound”: a Poststructuralist Reading of War Trauma in David Jones’s The Anathemata
  • Exploring Canada’s Cultural Identity and Cross-Cultural Exchange through Food Narratives
  • “We want to pretend that you are our ancestors”: The Canadian Museum of Civilization, the Algonquin Nation, and the Archaeology of White Settler Fantasy
  • Schadenfreude and Finding Utopia in The Hunger Games Dystopia
  • Incorrigibly Plural: Linguistics, the Post-Monolingual Paradigm, and Representations of Multilingualism in Contemporary German Literature
  • Mr. Gorbachev, was the wall already torn down… warum habe ich dann noch einen Koffer in Ost-Berlin? Une approche saussurienne de la chute du mur de Berlin
  • « It’s a man’s world! » : étude de la masculinité hégémonique et des autres masculinités dans les romans de guerre Neuf jours de haine de Jean-Jules Richard et Les Canadiens errants de Jean Vaillancourt
  • Enfants du maguey : L’hybridité de la société mexicaine globalisée: les représentations littéraires du mezcal
  • Beauté, genre et dystopie dans la série Uglies
  • Lost and Found: Multiple Identities in the Tamil Canadian Diaspora: A comparative study of Funny Boy by Shyam Selvadurai and The Strike by Anand Mahadevan
  • Looking Back At Who You Are: Multiple Selves Through Space and Time in the Works of M.G. Vassanji
  • Angels or Monsters: Mothers and Motherhood in Alice Munro’s The Progress of Love
  • Présenter, représenter et résister : les personnages homosexuels et lesbiens dans la culture berlinoise Weimarienne
  • Le rapport de pouvoir entre le lingala et le kikongo : Une approche sociolinguistique du contact de langues à Kinshasa en République démocratique du Congo
  • Who’s Your Daddy? An Examination of Black Fatherhood in Popular Music
  • Le Palestinien dans le cinéma du monde contemporain : l’orientalisme éclairé de Thierry Binisti, Lorraine Lévy, Eran Riklis et Hani Abu-Assad
  • Connectivity in Alejandro Gonzales Inarritu’s “Death Trilogy”: Influences of Postmodernism and Globalization in the Climactic Scenes of Amores Perros, 21 Grams, and Babel
  • Le sentiment d’étrangeté à l’orée de l’identité transculturelle au sein de l’écriture d’Abla Farhoud et de Ghassan Fawaz
  • Environmental Utopias: A Comparative Analysis of Ecotopia and La Belle Verte
  • The (Mis)representation of the ‘Others’: Critical Discourse Analysis: Hungary in Light of the Refugee Crisis between 2014-2016